تولید محتوای آموزشی برای مخاطبین ایرانی کجا مفیدتر است؟

همانطور که در گذشته به کرات به آن اشاره کردیم، تولید محتوا و بازاریابی محتوا Content Marketing یکی از موثرترین متدهای روز دنیا در توسعه بازار محسوب می‌شود و از طرفی نسبت به هزینه‌های آن به قدرت می‌توان گفت از مناسب‌ترین ابزارهای بازاریابی Marketing به شمار می‌آید.

تولید محتوا یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌ها در حوزه بازاریابی و روابط عمومی برند است که برای دستیابی به حداکثر نتیجه، رعایت مواردی مانند شناخت رسانه‌های مختلف و مخاطب هدف، از برترین المان‌های آن به حساب می‌آید.

لذا باید دریابیم کدام رسانه برای تولید محتوای آموزشی مناسب‌تر است؟

به گزارش آژانس مشاور بازاریابی آیمارکتور و بنا بر آمار بدست آمده از اپلیکیشن نظربازار (نرم افزار تحقیقات بازار) با عنوان سلیقه مخاطبان ایرانی در بازاریابی محتوای آنلاین به بررسی رفتار مشتری در رسانه‌های آنلاین می‌پردازیم:

در گزارش بدست آمده از جامعه آماری ۱۸ تا ۶۵ سال از هر چهار نفر، سه نفر به محتوای منتشر شده در اینترنت اعتماد دارند و آن را مرجعی جهت کسب اطلاعات و آموزش قبول دارند که این آمار در مورد تلویزیون یک نفر از هر سه نفر است.

بدین ترتیب با نفوذ بالای اینترنت در کسب محتوای آموزشی برای مخاطبین، سهم پیام‌رسان‌های اجتماعی مانند تلگرام و واتس‌اپ  ۶۳ درصد و وب سایت‌ها ۴۹ درصد و شبکه‌های مانند اینستاگرام ۳۸ درصد است.

از طرفی مخاطبین ترجیح می‌دهند ۴۲ درصد از محتوای آموزشی را از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند تلگرام و واتس‌اپ دریافت کنند و ۲۴ درصد از آنها اپلیکیشن‌ها را انتخاب کرده‌اند.

این تحقیق نشان از آن دارد که ضریب نفوذ اینترنت نزد ایرانیان مربوط به استفاده از موبایل است و ترجیح ۱۸ درصد برای وب سایت‌ها نشان می‌دهد که این رسانه (وب سایت) تنها می‌تواند یک پشتوانه و آرشیو ماندگار برای اطاعات آموزشی باشد.

آمار دیگر مربوط به تمایل و برتری ۹۱ درصدی تلگرام جهت دریافت محتوای آموزشی نسبت به واتس اپ با ۷ درصد و پیامک با ۲ درصد در حوزه رسانه‌های اجتماعی است.لذا بر اساس آمار بالا می‌توان نتیجه گرفت تلفن‌های هوشمند برترین ضریب نفوذ اینترنت در ایران را دارند و رسانه تلگرام قدرتمندترین بستر برای تولید محتوای آموزشی و نشر آنها  دارا می‌باشد که در رده‌های سنی متفاوت طالب دارد.

در آخرین گزارش نظربازار، شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته که در بالاترین حالت اینستاگرام با ۵۷ درصد بیشترین سهم انتقال محتوای آموزشی را دارد.

بنابراین مقایسه دو بستر تلگرام و اینستاگرام نشان می‌دهد که محتوای مبنی بر عکس و ویدئوی کوتاه (اینستاگرام) ضعیف‌تر از محتوای متن، عکس و ویدئو (تلگرام) است.

گردآوردی: تیم پژوهشی آقای تغییر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *